Blog

Marketingul online un „must” pentru orice business

Ce este marketingul online ? Definiție: Plasarea unui produs sau serviciu pe internet pentru a fi accesibil de către milioane de utilizatori în așa fel încât pagina web să devină o unealtă puternică, care să maximizeze vânzările și potențialul afacerii.

Dacă acum 10 ani era deajuns să ai o pagină de prezentare pe internet, astăzi un business nu mai poate funcționa doar după acest principiu. Companiile din întreaga lume au evoluat în mediul online și totodată concurența dintre ele. Motoarele de căutare principale au adăugat algoritmi astfel încât listarea în primele rezultate să nu mai fie obținuta atât de ușor iar cuvintele optimizare și analiză au devenit uzuale.

Oamenii de afaceri care activează în domeniul producției sau al serviciilor au în primul rand nevoie de piața pentru a se dezvolta. Internetul oferă aceasta posibilitate oricărei companii dacă există voință și orientare către nou. De acest fenomen se ocupă astăzi agențiile de marketing online. Orice furnizor de astfel de servicii trebuie să înțeleagă mai întâi felul în care funcționează afacerea clientului și ce urmărește acesta. In urma unor cercetări aprofundate, agenția descoperă tipul de clienți care trebuie target-ați și canalele prin care se va face acest lucru. Acest proces poate dura intre 6 și 12 luni pentru a obține rezultatele dorite.

Task-urile principale aplicate de către orice agenție sunt cele de optimizare on-page și off-page. Aici am să vă dau și câteva exemple pe care le puteți aplica și singuri dacă aveți cunoștințe minime de administrare web: optimizarea titlurilor și a meta tag description-urilor, adăugarea de conținut relevant, adăugarea de compresii și alt-uri la imagini, îmbunătățirea vitezei de încărcare, sitemap, versiune mobile (responsive), prezența pe cât mai multe rețele de socializare, etc. Folosind aceste elemente pagina va avea un trafic mult mai generos și conversiile ar trebui să aibă un număr mai ridicat. Suplimentar se pot crea campanii de email marketing și adwords, care au la fel rolul de a creste la rândul lor vânzările. Imediat după aplicarea acestor task-uri trebuie monitorizată activitatea vizitatorilor de pe site. Principalele tool-uri folosite sunt furnizate de Google gratuit iar printre cele mai importante se numără Analytics și Webmaster Tools.

Analiza este un proces foarte important deoarece ne ajută să înțelegem motivele pentru care clienții nu cumpără sau petrec prea puțin timp pe site. Faptul că vizitatorii părăsesc imediat o pagină poate tine de politica prețurilor, de relevanța conținutului sau a dificultăților de logică întâmpinate în procesul de cumpărare/înregistrare. In concluzie analiza zilnica, îmbunătățirea serviciilor și a produselor cu ajutorul informațiilor obținute de pe internet poate transforma afacerea ta într-un succes.

Conștientizarea acestor factori de către orice antreprenor sau om de afaceri aflat la inceput de drum poate fi cel mai bun lucru. Îmi doresc ca acest articol să ajungă pe parcursul acestui an la cât mai multe persoane interesate de domeniul afacerilor. Am ținut să scriu cat se poate de natural și fără să intru prea mult în detalii tehnice deoarece pana să ofer astfel de servicii nu știam prea multe despre marketingul online și cred că unele lucruri au nevoie timp pentru a fi înțelese.

“Uneori ai succes iar alteori ai de învățat. – Robert Kiyosaki”

Tags :
ianuarie 7, 2016