Blog

Cum sa organizezi un eveniment de la A la Z

M-am gândit să scriu acest articol deoarece vreau să vin în ajutorul tuturor celor care doresc să facă o carieră în acest domeniu de activitate sau vor să organizeze un eveniment. În ultimii cinci ani am organizat mai multe evenimente dedicate muzicii electronice și vreau să vă vorbesc despre asta în cele ce urmează.

Pentru a avea succesul garantat trebuie să cunoașteți foarte bine nișa pe care doriți să activați ca organizator. Este important să aveți mereu în vedere trendurile și să știți încotro înclina publicul vostru. Acest lucru îl puteți face urmărind publicații de specialitate și cerând păreri de la cei din jur. Dacă aceste principii sunt respectate șansele de reușită vor fi cele așteptate. Rețeta mea de succes vă va învăța cum să organizați un eveniment de la A la Z.

Orice acțiune de acest gen are nevoie în primul rand de un plan. Acolo va trebui să faceți o estimare a tuturor costurilor iar după aceasta să vă asigurați că dispuneți și de buget. Dacă evenimentul este unul care trebuie să vă aducă și profit, încercați să faceți de la bun început o estimare în acest sens. Așa veți ști dacă merită să mergeți mai departe cu organizarea sau nu. Acum că aceste lucruri sunt clare, iată ce ar trebui să faceți:

– trebuie să vă asigurați că există un public amator pentru tipul vostru de evenimente.
– numele ales trebuie să fie unul cat mai ușor de pronunțat și comercial.
– alegeți o dată favorabilă care să permită promovarea și care să nu se suprapună cu alte evenimente asemănătoare.
– întocmiți un program pentru a informa publicul despre modul în care se va desfășura evenimentul.
– consultați prognoza meteo deoarece poate fi un factor important.
– locația trebuie să se preteze evenimentului iar accesul trebuie sa fie la îndemâna tuturor (parcare, mijloc de transport, etc).
– promovarea trebuie făcută atât online cât și off-line prin cat mai multe canale (rețele de socializare, radio, TV, reviste, flyere, locații, etc).
– mesajul trebuie să scoată în evidentă motivul principal pentru care trebuie să fii prezent la acea petrecere și de ce ar trebui sa iți aduci și prietenii cu tine.
– organizați concursuri și campanii prin care să mobilizați cât mai multe persoane.
– fidelizati publicul înainte și în ziua evenimentului cu diferite promoții.
– fiți creativi și încercați sa veniți cu cat mai multe idei inovatoare.
– obțineți autorizațiile necesare și informați autoritățile competente despre eveniment.

Dacă pașii de mai sus au fost în totalitate respectați, nu rămâne decât să vă asigurați ca managementul intern este bine pus la punct și că oamenii din subordine și-au înțeles îndatoririle. Orice schimbare de moment trebuie făcută în asa fel încât să nu devieze prea mult tematica petrecerii. Încercați sa impresionați publicul încă de la început pentru a îi motiva să revină și la următoarele evenimente.

Tags :
septembrie 17, 2015